Frukost

Ja jag har börjat äta smörgröt varje morgon, ( någon som vet vad det är? ) haha. Min mamma gjorde alltid det när vi var små och jag älskade verkligen det. Det gör jag fortfarande. Det  är något recept från min gammelmormor lr något har jag hört. Men iaf såhär gör man:

Smält en klick margarin, ca 50 g till en portion brukar jag ta. Häll sedan i ca en matsked socker, beror på hur sött du gillar. Sedan häller du i mjöl i kastrullen och rör runt så det blir lite geggigt. Efter det häller du i mjölk. Börja med lite så du ser tjockleken på gröten, blir den för tjock så häller du på lite mer mjölk. Sedan låter du gröten koka under omrörning någon minut. Och sedan tar du bort kastrullen från plattan och kläcker i ett rått ägg och rör runt. Sen är gröten klar :)

Vill du ha 2 portioner så gör du självklart bara dubbelt typ. Det finns inget exakt recept på denna gröt men det går typ inte att misslyckas. Det låter äckligt med ett rått ägg men det blandas ihop och blir inte rått ändå :) Jag älskar iaf denna gröt. hehe kanske värd att prova :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0